Repsol Honda představuje své jezdce a týmové barvy

Honda Racing Corporation.

Honda Racing Corporation.FOTO: HRC - Honda Racing Corporation


Zahájení letošního pětasedmdesátého ročníku sezóny MotoGP se blíží. Jednotlivé týmy už tedy představují své jezdce, stroje a v neposlední řadě i barvy, které je budou pro letošní ročník zastupovat. Barvy týmu Repsol Hondy zůstávají, kromě změny kombinace, stejné, podobně jako jejich cíle být nejlepšími na světě.


Týmovými jezdci Repsol Honda pro rok 2023 jsou několikanásobný mistr světa v MotoGP Marc Márquez a Joan Mir, mistr světa MotoGP z roku 2020, který nově nahradil Pola Espargaróa. Oba se představí se svou Hondou RC2023V, se kterou budou soutěžit během mistrovství světa MotoGP.

Aliance společností Honda a Repsol trvá již 29 let, s úspěchy a technologickým vývojem. Jedná se o nejdelší spolupráci ve světě motoristických soutěží a tým získal 15 mistrovství světa, 183 vítězství a 454 umístění na stupních vítězů v královské třídě.

Marc Márquez Alent je španělský profesionální motocyklový závodník, který od svého debutu v MotoGP v roce 2013 závodí za tovární tým Repsol Honda a je jedním ze čtyř jezdců, kteří vyhráli tituly mistra světa ve třech různých kategoriích. Je také jedním z nejúspěšnějších motocyklových závodníků všech dob, s osmi tituly mistra světa Grand Prix, z nichž šest je v královské třídě. 


Poslední roky bohužel neměl příliš štěstí kvůli nehodě, která se mu stala při závodech v Jerezu roku 2020. Při pádu z motorky si zlomil pažní kost v pravé ruce a závod nedokončil. Zdravotní problémy se tak odrazily i na jeho dalších závodech v MotoGP. Na letošní sezónu je však zpátky ve formě a připraven bojovat o titul.

Joan Mir Mayrata je španělský motocyklový závodník, který se nejvíce proslavil vítězstvím v mistrovství světa MotoGP 2020 se Suzuki. Pro letošní ročník tým Suzuki odstoupil z MotoGP, Mir tedy podepsal smlouvu právě s týmem Repsol Honda.

Čeští fanoušci ani letos bohužel neuvidí MotoGP Velkou cenu Brna. Důvodem je drahá oprava povrchu, kterou promotér závodů požadoval a která se české straně příliš nezamlouvala, jde o velmi nákladnou věc. Návrat do kalendáře je podle mluvčího Autodromu tedy prakticky nereálný.