Návrat do devadesátek. České mistrovství světa v hokeji bude symbolizovat pukotikon

MS má své logo.

MS má své logo. FOTO: Český hokej


V roce 2024 bude Česká republika po devíti letech opět hostit hokejové mistrovství světa. Organizátoři zveřejnili nové oficiální logo, které celou událost bude provázet. Zatímco naše poslední mistrovství provázel dvouocasý lev s hokejkou, to nadcházející bude symbolizovat "pukotikon".


Dle vyjádření, které Český hokej zveřejnil na svém oficiálním twitterovém účtu, má obrázek smějícího se puku zastupovat emoce a srdce hokeje. To celé umocňuje také slogan mistrovství "Srdce do hry" (v anglické mutaci "Heart of the game").

"Šampionát nám byl přidělen v roce 2019 a jak bylo komunikováno vlastně od samého začátku, dějišti budou Praha a Ostrava," potvrdil na tiskové konferenci v metropoli místopředseda Mezinárodní hokejové federace (IIHF) Petr Bříza. Konat se bude v Praze a Ostravě, v halách, které už hostovaly domácí šampionát v roce 2015. 

"Česko je hokejová velmoc, ale zároveň také velmoc, co se výroby puků týká. Puk jako takový je srdcem hokeje, kolem puku se všechno točí," vysvětlil na konferenci Martin Klčo, marketingový ředitel agentury, která se na tvorbě podílela společně s grafickými designéry Petrem Štěpánem a Bohumilem Vašákem.


Puk byl také zvolen proto, že autoři hledali něco jednoduchého, co bude dobře fungovat ve virtuálním světě a na sociálních sítích. Navíc je samozřejmě stylizovaný v českých národních barvách.

Spolu s logem byly představeny i tzv. pukotikony, což je sada speciálních modrobílých emoji ve tvaru puku, které budou využívány v komunikaci na různorodé situace. Zatím jich bylo představeno deset, do budoucna se plánuje jejich množství rozšiřovat. 

A jelikož logo, nebo pukotikon, jak se mu už teď přezdívá, má podle představ tvůrců vyvolat hlavně "vášeň a emoce", twitterové vlákno k oficiálnímu oznámení je obojího plné.

"Náhodou, na to, že to pravděpodobně dělali v malování a inspirovali se obrázky z vyhledávače v Internet Explorer, je to docela zdařilé. Možná si do loga chtěli promítnout i nejoblíbenější pilulku. Kdo ví," můžete se dočíst v komentářích. Přestože v komentářích najdete i pozitivní reakce, valná většina komentujícíc zastává výše zmíněný názor.