Dělá reklamu na sportovní podprsenky, když v ní nic není. Olympijská legenda se ozvala

Sharron Davies.

Sharron Davies.FOTO: Profimedia.cz


Trans influencer Dylan Mulvaney, který se identifikuje jako žena, ale ještě nepodstoupil operaci, navázal spolupráci s Nike a představuje jejich novou ženskou řadu. Tato kampaň však vzbudila velkou vlnu negativních reakcí, informoval server mirror.co.uk.


K bojkotu sportovního oděvního gigantu Nike se přidala olympijská plavecká legenda Sharron Davies, poté co Nike využil transsexuální ženu Dylan Mulvaney jako modela své nové ženské řady. Na fotografiích je šestadvacetiletý komik a herec zachycen, jak pózuje ve sportovní podprsence a legínách Nike.


"Na chvíli doma a tak zkouším život v pohodlném tréninkovém oblečení od Nike Women s nejnovějšími legínami Zenvy a podprsenkou Alate!" napsala Mulvaney do popisku, když fotky sdílela na Instagramu se svými 1,7 miliony sledujícími. "Obojí je tak pohodlné a měkké, ideální na trénink i každodenní nošení!" Příspěvek si u influencerky získal velkou podporu fanoušků - téměř 400 000 lidí zareagovalo srdíčkem.

Nicméně Davies, bývalá plavkyně za Velkou Británii, nebyla příliš z této kampaně nadšená "Je to tak frustrující. Uděláme dva kroky vpřed s organizacemi Světová Atletika a Swim England na ochranu ženského sportu a pak Nike udělá tohle," uvedla pro GB News. "Ta reklama působí jako parodie na to, co jsou ženy."


"To, že to Nike udělal, mi připadá jako kopanec do zubů," pokračovala. Následně vyzvala k protestu proti této značce. "Můžeme protestovat. Je to jediné, co nám v tuto chvíli zbývá. Zdá se, že nás nikdo neposlouchá." 

Olympijská vítězka se dále ohradila proti rozhodnutí využít šestadvacetiletou Dylan k reklamě právě na sportovní podprsenku. "Dylan dělá reklamu na sportovní podprsenky, když v ní není nic, co by se dalo dát do sportovní podprsenky - přitom je vlastně opravdu důležité, aby ženy měly při sportu pořádnou oporu. To prostě nedává smysl." 

"Společnost Nike dlouhou dobu sponzorovala Allyson Felix, jednu z nejúžasnějších atletek na světě. Když pak Allyson otěhotněla, snížili její sponzoring o 70 %, protože se jí stalo něco, co se stává jen ženám. V současné době se s ženami zachází s naprostým opovržením, zejména ve světě sportu, kde fyziologie dělá tak velké rozdíly," dodala hořce.